Pokud se zmíníme o dopravě v Děčíně, je nutno vyzdvihnout dvě nejvýznamnější odvětví – lodní a železniční dopravu.
Díky strategicky významné poloze se v současné době tok Labe využívá převážně pro přepravu nákladů. Není proto náhodou, že se v děčínském Loubí nachází největší český přístav s překladištěm a společnost Československé plavby labské nyní vlastní na 102 plavidel. Pravidelná přeprava osob po Labi bohužel neexistuje, ale turisté mohou využít příležitostních plaveb do sousedního Německa či oblasti Hřenska ( loď Poseidon ).
Při procházce Děčínem nalezneme celkem 15 železničních stanic a zastávek, které jsou zapsány v katastru města. Nejvýznamnější a nejznámější z nich jsou stanice Děčín - hlavní nádraží a Děčín – východ. Toto je ale pouze zlomek významného železničního uzlu v severních Čechách. Děčínem vede 1. železniční koridor a stýká se zde pět železničních tratí. Budova hlavního nádraží, která byla vystavěna ve stylu německých železničních stanic, pochází z roku 1865 a zachovala si svou podobu až do roku 2004, kdy nádraží prošlo celkovou rekonstrukcí. Během těchto oprav získala stanice novou tvář. Byly přistavěny podchody, výtahy, nainstalovány informační panely a automatický rozhlasový systém HIS Voice od společnosti MikroVox.
Neoficiální informační portál o městě Děčín. Fotografie použity s dovolením Evžena Takače.